Μια απορία και μια ιστορία

Από τη στιγμή που η Ν.Δ. εξελέγη, το 2004, εφάρμοσε με συνέπεια μια πρωτότυπη πολιτική. Τα δύσκολα προβλήματα των οποίων οι λύσεις ενδέχεται να προκαλέσουν κοινωνική αναταραχή αντιμετωπίζονται με διάλογο. Έτσι, μέχρι τις τελευταίες ευρωεκλογές η ακολουθία ήταν γνωστή. Αρχικά διέρρεαν πληροφορίες ότι επίκεινται αλλαγές, οι άμεσα θιγόμενοι εξεγείρονταν και αφού η πρώτη σφυγμομέτρηση έδινε μία εικόνα, εμφανιζόταν ο αρμόδιος υπουργός αναιρούσε τα μισά ως φήμες και ανακοίνωνε περιχαρής την έναρξη του διαλόγου και τη δημιουργία του φορέα που θα τον έφερνε εις πέρας. Τα κόμματα αρνούνταν, η κυβέρνηση τα κατηγορούσε για μηδενισμό και εμείς μέναμε με την απορία ποιό ακριβώς είναι το καθήκον μιας κυβέρνησης. Ευτυχώς, μετά τις ευρωεκλογές φαίνεται να κινείται κάτι πιο γρήγορα και έτσι το ρεκόρ της περισσότερης κουβέντας οριακά μένει στην Βυζαντινή αυτοκρατορία.

Οι Daltons διέγνωσαν έγκαιρα το κενό και αποφάσισαν να διεξαγάγουν εκείνοι το διάλογο για το μεταναστευτικό μιας και είναι ο μόνος τομέας για τον οποίο υπάρχουν ακόμη Έλληνες που δεν έχουν εκφέρει άποψη. Πριν ξεκινήσει όμως, μια απορία.

Η απορία: Δικαιούται ή όχι ο κάθε Αφγανός πολιτικό άσυλο; Αν όχι τότε τι κάνει ο Ελληνικός, ο Ιταλικός κι o οποιοσδήποτε στρατός εκεί; Από τί τον προστατεύει; Αν ναι γιατί δεν του το δίνουν με συνοπτικές διαδικασίες;


Μόνος του, χωρίς βοήθεια, βρέθηκε να περιπλανάται στη θάλασσα. Όλες του οι ελπίδες για ένα καλύτερο αύριο, τον συνόδευσαν στο δύσκολο ταξίδι. Οι κακουχίες δεν τον πτόησαν. Μετά από μέρες, αποκαμωμένος και πεινασμένος βρέθηκε κάπου στο Αιγαίο. Το πρώτο μέρος της περιπέτειας είχε τελειώσει, είχε σωθεί από την ορμή του υγρού στοιχείου. Το ανθρώπινο, όμως τον φόβιζε περισσότερο. Πολλές φορές εκεί χάνονται τα πάντα. Όσοι δεν έχουν περάσει ώρες μοναξιάς στην απεραντοσύνη του πελάγους, δεν μπορούν να καταλάβουν πώς αυτό επιδρά στην ψυχοσύνθεση του καθενός- κι όμως αυτό δεν ήταν τίποτα για εκείνον μπροστά στην "κόλαση των άλλων". Στο μυαλό του στριφογύριζε μια ιδέα. Μήπως να ζητούσε πολιτικό άσυλο;
Η αφορμή:
Μία άλλη άποψη: Στέφανος Κασιμάτης ("ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ") :Δεν χωρεί αμφιβολία ότι η φήμη, που θέλει τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ (δεινό κολυμβητή, κωπηλάτη, ποδηλάτη, δρομέα κ.λπ.) να χάθηκε με το κανό του και να χρειάστηκε η επέμβαση του Λιμενικού για τη διάσωσή του, είναι προδήλως αναληθής. Διότι, αν πράγματι είχε συμβεί αυτό, θα ισοδυναμούσε με την περίφημη ποδηλατική τούμπα του προέδρου και, συνεπώς, η κυβέρνηση θα έβρισκε τρόπο να μεθοδεύσει τη διαρροή στον Τύπο. Πρόκειται, λοιπόν, για προϊόν μυθοπλασίας. Ωστόσο, η μυθοπλασία, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, είναι τέχνη· και η τέχνη, πολλές φορές, είναι περισσότερο αληθινή από τη ζωή!..

Σχόλια

Ο χρήστης Manoliscus είπε…
Και μια δική μου απορία: Αφ'ης περισυνέλεξε το λιμενικό τον ΓΑΠ από τη βαρκαρόλα, τον επαναπροώθησε στη χώρα προέλευσης;

Θα ήταν μια πράξη βαθιά ανθρωπιστική, για εμάς τους υπόλοιπους βέβαια.
Ο χρήστης Joe Dalton είπε…
Manoliscus :)

Όσο για τους Αφγανούς αδελφέ William μάλλον είσαι σε σύγχυση για το τι ακριβώς είναι ο πολιτικός πρόσφυγας. Οι Αφγανοί είναι ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ μετανάστες στη πλειοψηφία τους.

Σε περίπτωση τώρα που ένας Ταλιμπάν διώκεται για την ιδεολογία του στο Αφγανιστάν (μιας και η ιδεολογία των Ταλιμπάν είναι στην παρανομία) μπορεί να ζητήσει άσυλο.

Μόνο που δεν πρέπει να ζητήσει πολιτικό άσυλο αλλά θρησκευτικό μιας και η ιδεολογική του διαφορά με το υπάρχον καθεστώς είναι στην εφαρμογή του κορανίου κυρίως. Τώρα αν επιθυμεί να καταλύσει τη δημοκρατία στο Αφγανιστάν και να επιβάλει φονταμεταλιστική κυβέρνηση μάλλον η Ελλάδα είναι λάθος χώρα να του δώσει τέτοιο άσυλο όπως και η Ιταλία μιας και είναι ανεξήθρησκα κράτη με κύριο θρήσκευμα το Χριστιανικό και όχι το Μωαμεθανισμό.
Ο χρήστης William Dalton είπε…
Αδελφέ Joe, απάντησες στο ένα ερώτημα. Αφού θεωρείς ότι οι Αφγανοί δε δικαιούνται πολιτικό άσυλο, εξήγησε μας γιατί υπάρχει Ελληνικός στρατός εκεί. Αν η πολυεθνική δύναμη που βρίσκεται εκεί θεωρεί ότι η δημοκρατία και η έννομη τάξη έχουν αποκατασταθεί, ας φύγει. Αν πάλι, δεν το πιστεύει δεν μπορεί να στέλνει κανέναν πίσω με το επιχείρημα ότι είναι απλώς οικονομικός μετανάστης. Τέλος, δεν είναι ανάγκαίο ο Αφγανός που ξεβράζει η θάλασσα σε κάποια παραλία να είναι Ταλιμπάν. Μπορεί να είναι απλώς ένας βοσκός του οποίου το χωριό να βρίσκεται μεταξύ εξ'ουρανού σωτήρων και παραφρόνων ομοθρήσκων του. Όπως και να τον χαρακτηρίσεις, μάλλον βοσκός στο Αφγανιστάν θα παρέμενε αν μπορούσε...
Ο χρήστης Joe Dalton είπε…
William παιδί μου θεωρώ μάταιο να σου μάθω τη διαφορά μεταξύ οικονομικού μετανάστη και πολιτικού πρόσφυγα. Όταν την ανακαλύψεις και την οριοθετήσεις τότε θα καταλάβεις και τι γράφω.
Ο χρήστης William Dalton είπε…
Είναι όντως ματαίο, γιατί στην ουσία είναι θέμα ορισμού. Τον ορισμό τον δίνει η εκάστοτε κυβέρνηση (στην ουσία το εκάστοτε ΥΠΕΞ όπως πρόσφατα αποδείχθηκε)κι όλοι ξέρουμε τη συνήθεια των κυβερνήσεων να νομοθετούν ανάλογα με το συμφέρον τους. Μετά αναλαμβάνουν οι νομικοί να ερμηνεύσουν τους νόμους και νομικός δεν είμαι ούτε εγώ ούτε κι εσύ. Η ερώτηση για τον Ελληνικό στρατό παραμένει,δυστυχώς, αναπάντητη...
Ο χρήστης Joe Dalton είπε…
Μάταιη είναι όπως και αναπάντητη. Αν εσύ μου φέρεις τον Αμπντουλ από το Αφγανιστάν και ισχυριστεί ότι είναι πολιτικός πρόσφυγας επειδή δεν τον αφήνει το νέο status quo το Αφγανιστάν να είναι Ταλιμπάν με την ησυχία του δώστου πολιτικό άσυλο. Επείδη όμως ο Αμπντούλ έφυγε για οικονομικούς λόγους και όχι γιατί έμαθε ότι στην Ελλάδα είμαστε υπέρ των Ταλιμπάν η συζήτηση που προσπαθείς να κάνεις είναι μάταιη.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο Προφήτης Αντώνης Πανούτσος

Ανεπαρκής

Πρωινός καφές