| William Dalton | Comments ]

Το να συζητήσει κανείς για την ιδεολογική σκοπιά της φορολόγησης είναι απλό. Υπάρχει η σοσιαλιστική προσέγγιση, κατά την οποία η σύμπτυξη ατόμων και υποομάδων σε μία μεγαλύτερη που ονομάζεται κοινωνικό σύνολο προϋποθέτει τη συγκατάθεση του καθενός να συνεισφέρει το μερίδιο που του αναλογεί, με σκοπό την πρόοδο. Έτσι, συστήματα όπως αυτό της δεκάτης που εφαρμόσθηκε επί τουρκοκρατίας, όσο απλοϊκά και σκληρά και να ηχούν στις μέρες μας αν μη τι άλλο εκκινούν από μία καθαρή σοσιαλιστική βάση. Από την άλλη, ως φιλελεύθερος, ο γράφων και ελάχιστοι τολμηροί υποστηρίζουν την ανάγκη το κράτος να εισπράττει κυρίως από τις υπηρεσίες που προσφέρει. Μία τέτοια υπηρεσία είναι και η οργανωμένη εμπορική και οικονομική ζωή, κατά συνέπεια ο Φ.Π.Α. και οποιασδήποτε μορφής έμμεση φορολόγηση μοιάζει πιο συνεπής. Για την κυβέρνηση τώρα, αυτά είναι ψιλά γράμματα. Επιχειρηματολογεί σοσιαλιστικά και αναιρεί την ερμηνεία της λέξης εκκαθάριση και εκκαθαριστικό επιβάλλοντας έκτακτη οικονομική εισφορά σε όποιον θέλει και με ό,τι κριτήρια θέλει, αναδρομικά. Εσχάτως, νομοθετεί και ως συνοικιακή ταβέρνα. Αφού την αδυναμία των προηγουμένων να υλοποιήσουν το κτηματολόγιο την χρέωσε σε εμάς, αποφάσισε ότι και την πλαστικοποίηση των διπλωμάτων οδήγησης θα τη χρεώνει 30€. Γιατί όχι 10 ή 400 είναι κάτι που κανείς δεν μπορεί να εκτιμήσει. Έτσι λοιπόν μπορεί κανείς να τους ευχαριστεί που επέλεξαν την πλαστικοποίηση αντί της επιχρύσωσης και μετά βέβαια να απορήσει γιατί πληρώνει άμεσους φόρους όλα αυτά τα χρόνια αφού καθετί το πληρώνει ξεχωριστά. Τέλος, η περιβαλλοντική φορολόγηση είναι όντως κάτι μοντέρνο και κομψό. Έτσι, δεν αρκείται στην παροχή κινήτρων για την αγορά καινούριων και φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων, αλλά επιβάλλει και αύξηση των τελών για τα παλιά. Αποδεικνύει κατ'αυτόν τον τρόπο ότι θα είναι σκληρή και άτεγκτη με όλους τους εγωιστές που δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να αγοράσουν αμάξι. Μπράβο και πάλι μπράβο. Πρέπει να τιμωρηθούν επιτέλους, όλοι αυτοί που μαζεύουν χιλιάδες Ευρώ σε μπαούλα και συνεχίζουν να κυκλοφορούν με αυτοκίνητα άνω της πενταετίας. Γιατί αυτοί επιβαρύνουν το περιβάλλον. Αυτοί που τις μισές μέρες το μήνα δεν έχουν λεφτά για βενζίνη και το έχουν παρκαρισμένο για να το χρησιμοποιήσουν μια Κυριακή. Αυτοί που μέσα στην αφέλεια τους δε σκέφθηκαν ποτέ ότι θα ήθελαν ένα νέο αμάξι τη στιγμή που προσεύχονται να πάρει μπρος το παλιό και να αποφύγουν το ρεζιλίκι μπροστά στο νέο ραντεβού. Αυτοί λοιπόν να τιμωρηθούν γιατί δεν έχουν να ξοδέψουν το ποσό που απαιτείται για να σωθεί το περιβάλλον και να τονωθεί η αγορά αυτοκινήτων. Σε ένα τόσο πράσινο υπουργείο που αντί να απαλλάξει από τέλη τα νέα αυτοκίνητα, αποφασίζει να χρεώσει υπερβολικά το φόρο για τα παλιά, δεν αξίζει τίποτα λιγότερο από ένα μεγάλο μπράβο και ένα κείμενο σε αυτό το blog.