The Basketball Diaries
Ο τίτλος μπορεί να παραπέμπει στην εξαιρετική ταινία που πρωταγωνιστεί ο Di Caprio και αφορά στα ναρκωτικά αλλά το κείμενο αυτό το γράφω για τον τελικό του Ολυμπιακού Τουρνουά Basket ο οποίος για όσους είχαν τη χαρά να τον δούνε αποτελεί μία από τις τελειότερες αθλητικές παραστάσεις που έχουμε δει.
Το παιχνίδι είχε σασπένς μιας και οι Ισπανοί διεκδίκησαν μέχρι τέλους το δικαίωμα τους στην έκπληξη μειώνοντας τη διαφορά τους από τους Αμερικάνους στους δύο πόντους στη τέταρτη περίοδο.
Αυτό που το χαρακτήρισε όμως ήταν οι διαρκείς μεγάλες φάσεις. Δύο ομάδες που με τη διαφορά μεταξύ τους να μη ξεπερνά τους δέκα πόντους προσέφεραν διαρκώς απλόχερα το θέαμα και δεν κρυβόντουσαν πίσω από εκνευριστικές άμυνες και κλεφτοπόλεμο.
Η πίεση ψηλά, οι διαρκείς "κλεμμένες" μπάλες εκατέρωθεν, τα τρίποντα, τα εκπληκτικά καρφώματα των Αμερικανών στον αιφνιδιασμό και τα πολύ γρήγορα pick & roll των Ισπανών (ναι των Ισπανών) που οδήγησαν σε δύο εκπληκτικά alley oop καρφώματα από τον Pau Gasol ζωγράφισαν τον καμβά ενός εξαιρετικού παιχνιδιού. Η φάση του αγώνα αναμφισβήτητα η καμικάζι ενέργεια του Fernandez που τόλμησε να καρφώσει στα μούτρα του θηριώδους Howard και να πάρει και το φάουλ.
Αν σε ένα αγώνα δούμε 4-5 τέτοιες φάσεις αισθανόμαστε γεμάτοι. Σε αυτόν όμως δεν είδαμε 4-5. Είδαμε 40 και βάλε. Οι δύο ομάδες έδειξαν σε εμάς τα "πρεζάκια" του γρήγορου και θεαματικού basket ότι υπάρχει ελπίδα. Ότι το basket δεν είναι αυτό το εκνευριστικό μπίρι μπίρι που ορισμένοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι πρέπει και να μας αρέσει επειδή φέρνει αποτελέσματα.
Το basket είναι αυτό που είδαμε, με διαιτητές που μπορεί να έκαναν λάθη αλλά είναι χίλιες φορές καλύτερο να παίζουν οι ομάδες ανδρικά και να βλέπουμε το center της μία ομάδας (Ισπανίας) να σηκώνεται μέσα στη ρακέτα και απέναντι του να πηδάνε (...στο "θεό) οι τρεις guard του αντιπάλου παρά τις ομάδες να εκτελούν βολές μέχρι να πεθάνουν.
Για επίλογο θα απευθυνθώ στη στατιστική. Τα νούμερα δεν λένε πάντα την αλήθεια, αλλά το γεγονός ότι ο τελικός ενός Ολυμπιακού Τουρνουά τελειώσε με σκορ 118-107, με τις ομάδες να σουτάρουν συνολικά 143 σουτ και 65 βολές πιστεύω ότι εξηγεί σε αυτούς που είδαν το παιχνίδι τι ακριβώς διαδραματίστηκε.
Το παιχνίδι είχε σασπένς μιας και οι Ισπανοί διεκδίκησαν μέχρι τέλους το δικαίωμα τους στην έκπληξη μειώνοντας τη διαφορά τους από τους Αμερικάνους στους δύο πόντους στη τέταρτη περίοδο.
Αυτό που το χαρακτήρισε όμως ήταν οι διαρκείς μεγάλες φάσεις. Δύο ομάδες που με τη διαφορά μεταξύ τους να μη ξεπερνά τους δέκα πόντους προσέφεραν διαρκώς απλόχερα το θέαμα και δεν κρυβόντουσαν πίσω από εκνευριστικές άμυνες και κλεφτοπόλεμο.
Η πίεση ψηλά, οι διαρκείς "κλεμμένες" μπάλες εκατέρωθεν, τα τρίποντα, τα εκπληκτικά καρφώματα των Αμερικανών στον αιφνιδιασμό και τα πολύ γρήγορα pick & roll των Ισπανών (ναι των Ισπανών) που οδήγησαν σε δύο εκπληκτικά alley oop καρφώματα από τον Pau Gasol ζωγράφισαν τον καμβά ενός εξαιρετικού παιχνιδιού. Η φάση του αγώνα αναμφισβήτητα η καμικάζι ενέργεια του Fernandez που τόλμησε να καρφώσει στα μούτρα του θηριώδους Howard και να πάρει και το φάουλ.
Αν σε ένα αγώνα δούμε 4-5 τέτοιες φάσεις αισθανόμαστε γεμάτοι. Σε αυτόν όμως δεν είδαμε 4-5. Είδαμε 40 και βάλε. Οι δύο ομάδες έδειξαν σε εμάς τα "πρεζάκια" του γρήγορου και θεαματικού basket ότι υπάρχει ελπίδα. Ότι το basket δεν είναι αυτό το εκνευριστικό μπίρι μπίρι που ορισμένοι προσπαθούν να μας πείσουν ότι πρέπει και να μας αρέσει επειδή φέρνει αποτελέσματα.
Το basket είναι αυτό που είδαμε, με διαιτητές που μπορεί να έκαναν λάθη αλλά είναι χίλιες φορές καλύτερο να παίζουν οι ομάδες ανδρικά και να βλέπουμε το center της μία ομάδας (Ισπανίας) να σηκώνεται μέσα στη ρακέτα και απέναντι του να πηδάνε (...στο "θεό) οι τρεις guard του αντιπάλου παρά τις ομάδες να εκτελούν βολές μέχρι να πεθάνουν.
Για επίλογο θα απευθυνθώ στη στατιστική. Τα νούμερα δεν λένε πάντα την αλήθεια, αλλά το γεγονός ότι ο τελικός ενός Ολυμπιακού Τουρνουά τελειώσε με σκορ 118-107, με τις ομάδες να σουτάρουν συνολικά 143 σουτ και 65 βολές πιστεύω ότι εξηγεί σε αυτούς που είδαν το παιχνίδι τι ακριβώς διαδραματίστηκε.
Σχόλια