| William Dalton | Comments ]

1) Μάθημα προσεκτικής ανάγνωσης:Όταν διαβάζετε ένα κείμενο που σας προκαλεί απορίες καλό είναι να το ξαναδιαβάζετε, μπορεί μέσα στη τελειότητά σας να φταίτε κι εσείς. Η πρόταση για την Ανάφη περιλαμβάνει :α) Την πιθανότητα να δουλεύει κανείς λίγο και να τα ξύνει μετά. β)Την πιθανότητα να νοικιάζει το σπίτι του στη Αθήνα (αν έχει) και να αξιοποιεί τη διαφορά των τιμών, οπότε τα ξύνει ολημερίς κι ολονυχτίς γ)Την πιθανότητα να ασχοληθεί με την παραγωγή.

2) Μάθημα οικονομικών όρων: Κατανοώ την αγαλλίαση ενός μη αριστερίζοντος φιλελευθέρου στη θέα της λέξεως «παραγωγή» (τον συγχαίρω που τη θυμάται, οι περισσότεροι επικεντρώνουν στην «πώληση») αλλά την ώρα που εκείνος φαντάζεται απέραντες φυτείες με τομάτες, πόλεμο τιμών και πιθανώς την επικράτηση ενός ισχυρού καρτέλ εγώ αναφέρομαι στο σκάλισμα και το πότισμα 5 φυτών με παραγωγή ικανή να θρέψει 1-2 ανθρώπους και να προσδώσει υπεραξία τόση ώστε με ανταλλαγές να αποκτηθεί ένα αγγούρι κι ένα κομμάτι φέτα. Η «παραγωγή» λοιπόν θα οδηγήσει απλώς σε μια χωριάτικη και αρκετό χρόνο για να τα ξύσεις με την ησυχία σου.

3) Μάθημα επιβίωσης στην εκτός Αθηνών Ελλάδα: Η κοινωνική συνοχή και οι ισχυροί φιλικοί και οικογενειακοί δεσμοί, διατηρούν στη ζωή τους κατοίκους των μικρών κοινοτήτων αυτής της χώρας. Εκτός αν υπάρχει κάποιος που θεωρεί ότι δεν μαγείρευαν, δεν έτρωγαν και δεν έχτιζαν μέχρι να υπογραφεί η συνθήκη για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης και να γίνουμε ενεργειακά αυτόνομοι . Η κολεκτίβα λοιπόν υπάρχει άσχετα με την άφιξη ή όχι 101 ρεμπεσκέδων.

4) Μάθημα ειρηνικής συνύπαρξης: Ζητούμενο είναι η ένταξη. Αυτό που προτείνεται είναι η φυγή προς έναν κόσμο υπαρκτό κι όχι η δημιουργία ενός εκ του μηδενός. Ούτε βέβαια η απόβαση σε ένα τόπο με στόχο τον «εκδημοκρατισμό» και τον «εκπολιτισμό» των κατοίκων του. Αυτά είναι για τους θαυμαστές της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής στις μέρες μας και του Μ.Αλεξάνδρου στην αρχαιότητα.

5) Συνέχεια στο 1: Η ανάγνωση καλό είναι να μην περιορίζεται σε λέξεις «χρωματισμένες» όπως το σφυροδρέπανο. Υπάρχει κείμενο και μετά που αντίκειται στην τυφλή συλλογικότητα. Η αναφορά στους 100 είναι τυχαία, η θεωρία απευθύνεται στον καθένα ξεχωριστά.

6) Μάθημα κινηματογράφου: Η θέαση,επίσης, μιας ταινίας δεν πρέπει να επικεντρώνεται σε ένα συγκλονιστικό μπικίνι. Η «Παραλία» είναι θαυμάσια ταινία και χαίρομαι που η «Θεωρία» προκαλεί τέτοιου είδους συνειρμούς, το ευχόμουν άλλωστε. Για τους λόγους, όμως που αναφέρονται πιο πάνω, οι ομοιότητες σταματούν εκεί. Ακόμη,όμως, και να ταυτίζονται πλήρως αδυνατώ να καταλάβω γιατί η πλοκή ενός μυθιστορήματος αποτελεί απόδειξη για την αποτυχία μιας ιδέας. Όσο για το μπικίνι, παραδέχομαι ότι την ταινία την ξαναείδα για να καταφέρω να ασχοληθώ και με την υπόθεση.

7) Μάθημα επιχειρηματικότητας: Αυτό το χρειάζομαι εγώ, αφού δεν είμαι σε θέση να διακρίνω τις παραγωγικές δυνατότητες ενός τόπου από μια φωτογραφία. Υποθέτω ότι αν η Ανάφη ήταν καταπράσινη κάποιο επιχειρηματικό μάτι θα έβλεπε Αττικές οδούς με κίτρινες μεζονέτες , Εγνατίες με υπόγειες διαβάσεις για τις αρκούδες ή έστω ένα γήπεδο γκολφ.

Ο William Dalton ζητά συγγνώμη από όσους σε κάποια σημεία της «Θεωρίας της Ανάφης» αναγνώρισαν τον εαυτό τους. Τους εύχεται καλές διακοπές στη Χαλκιδική κι ας δώσουν και τα χαιρετίσματά του στον ημίγυμνο μάνατζερ ξαπλώστρας που θα συναντήσουν εκεί.

Από τη διεύθυνση του ξενοδοχείου ενημερωθήκαμε ότι πρέπει να φοράτε πάντα το βραχιολάκι σας κι ότι το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας περιλαμβάνει άκουα αερόμπικ στις 12:00 (υποχρεωτικό) και μαθήματα λάτιν χορών στις 14:00 (προαιρετικό). Ακολουθεί γεύμα στις 15:30.Το μενού περιλαμβάνει μοσχαράκι κοκκινιστό ή παστίτσιο. Παρακαλούνται οι έχοντες ιδεολογικό πρόβλημα με τις κολεκτίβες να ενημερώσουν τη ρεσεψιόν ώστε να τους σερβίρει κοτόπουλο με ρύζι (ελάχιστη παραγγελία 50 άτομα). Το βράδυ έχει δίωρο καλοπέρασης (υποχρεωτικό) με κονιάκ και πούρο. Θα ακολουθήσει διαγωνισμός μπίνγκο.