Ο Προφήτης Αντώνης Πανούτσος
Το συζητήσαμε πολύ καιρό με τον Averell. Το καράβι για την Ανάφη θα είναι μία κιβωτός. Εκεί θα κρύψουμε τις τελευταίες ακτίνες ευφυΐας που πεισματικά διαταράσσουν το απέραντο και διαρκώς εξαπλούμενο σκότος βλακείας. Οι προσκλήσεις δεν είναι προνόμιό μας. Έτσι όπως το βλέπουμε εμείς, οι θέσεις καπαρώνονται σχεδόν αυτόματα. Αν λοιπόν ο Ευγένιος Αρανίτσης δικαιωματικά πίνει τα ποτάκια του στο κατάστρωμα μόνο και μόνο χάρις στον ορισμό του λαϊκισμού που έχει δώσει, ο Αντώνης Πανούτσος ίσως είναι ο αρχηγός αυτής της ιδιότυπης σέχτας. Σκεφθήκαμε λοιπόν να τον ονομάσουμε «Πατριάρχη». Όμως, αυτός ο τίτλος παραείναι κοσμικός και κοινός. Δηλοί μια εξουσία σχεδόν αιρετή. Μία αποδοχή, συνηθισμένη που οφείλεται περισσότερο στην ηλικία και την εμπειρία που αυτή σωρεύει. Δεν είναι όμως αυτός ο δρόμος για το σουρεαλισμό.
Έτσι καταλήξαμε στο «Προφήτης». Μακριά μαλλιά, μούσι, χιτώνας και μια ανεπαίσθητη γυαλάδα στο μάτι είναι στοιχεία που σίγουρα θα λατρέψει. Οι έτσι κι αλλιώς λακωνικές ατάκες του αξιωματικά ανακηρύσσονται σε υπέρτατες αλήθειες κι ο ίδιος κρατώντας έναν από τους αγαπημένους του δαυλούς οδηγεί προς έναν κόσμο πέρα από προφανείς ταυτοσημίες και κοινοτοπίες. Αυτή είναι η σουρεαλιστική ματιά που εμείς αντιλαμβανόμαστε, η απλή απέχθεια προς το κλισέ, το συνηθισμένο και ο Αντώνης Πανούτσος είναι ο ιδανικός εκφραστής της.
Στις λίγες φορές που τον ακούς να παίρνει συνέντευξη από κάποιον, κατά τη διάρκεια τις ραδιοφωνικής εκπομπής του με τον Αντ. Καρπετόπουλο, καταλαβαίνεις τον τρόπο που χωρίζει τους ανθρώπους σε ενδιαφέροντες και μη. Αν ο ερωτώμενος τύχει να ανήκει στη μικρή κατηγορία των αξιόλογων καλεσμένων τότε, μετά τα βασικά που καλύπτουν την αφορμή για την επικοινωνία, ο «Προφήτης» αφοσιώνεται σε αυτό που κάνουμε όλοι οι αναφιστές όταν συναντήσουμε κάποιον σαν κι εμάς, αγνό χαβαλέ. Όταν πάλι έχει να κάνει με τη συνηθέστερη των περιπτώσεων, αυτήν της απλής μετριότητας, ζορίζεται αφάνταστα. Ευγενής ων, δεν μπορεί να πετάξει κατάμουτρα έναν αφορισμό σχετικό με τη βλακεία του συνομιλητή του. Απλά τον εκθέτει σε όσους καταλαβαίνουν και τον αφήνει να επαναλάβει τις κοινοτοπίες που θεωρεί ότι τον βγάζουν από τη δύσκολη θέση. Γιατί ένας Προφήτης δεν είναι επιθετικός ούτε εκδικητικός, απλά με το παράδειγμά του δείχνει το φωτεινό μονοπάτι του πολέμου ενάντια στο προφανές.
Εξοπλισμένος με γενική και εγκυκλοπαιδική μόρφωση αποδεικνύει περίτρανα ότι κίνητρο για να γίνει κανείς δημοσιογράφος είναι η περιέργεια για τα πάντα. Ίσως γι’αυτό γίνεται αντικείμενο λατρείας από συμπαθείς φλώρους που θεωρούν ότι με κάποιον τρόπο είναι σαν κι αυτόν ενώ η ορθολογική αντίδρασή του σε καθετί παρανοϊκό που συμβαίνει γύρω του (όπως η υπόσχεση στο Γ.Ζουμπουλάκη ότι ουδέποτε βομβάρδισε Παλαιστινίους και δε σκοπεύει να το κάνει για να τον πείσει να μαζέψει όλους αυτούς που διαδηλώνουν έξω από το σπίτι του) τον κάνει ακόμη πιο πολυσυλλεκτικό. Έτσι, αυτός ο Προφήτης της δύσκολης ατάκας, καταλήγει σε επίπεδα αποδοχής που ξεπερνούν κατά πολύ το γκρουπ αυτών που μπορούν να τον καταλάβουν.
Όμως, ο διαγωνισμός για την πιο εκκεντρική ατάκα σε κείμενο (με αφορμή το «απότοκον» που ακούστηκε σε αθλητική εκπομπή), το περίφημο «πέσιμο» στη γυναίκα της ζωής του ένα βράδυ στο παγωμένο Βερολίνο, ο άνεργος πτυχιούχος στην Ολλανδική λογοτεχνία του 18ου αιώνα και η πειραιώτικη μαγκιά που ωθεί κάποιον να πετάξει τα λεφτά για το λεωφορείο της επιστροφής στις λουλουδούδες μόνο και μόνο για να μη φανεί λίγος στην κόντρα με τον απέναντι, είναι στοιχεία που σίγουρα του εξασφαλίζουν παγωμένες βότκες στο ταξίδι για Ανάφη.
Τέλος, για όλους εσάς που αναρωτιέστε προς τί η ωδή στον Αντώνη Πανούτσο, απάντηση άλλη από τον πρόλογο δεν υπάρχει. Κίνητρο ίσως είναι αυτό: http://www.sport-fm.gr/article/163700
Έτσι καταλήξαμε στο «Προφήτης». Μακριά μαλλιά, μούσι, χιτώνας και μια ανεπαίσθητη γυαλάδα στο μάτι είναι στοιχεία που σίγουρα θα λατρέψει. Οι έτσι κι αλλιώς λακωνικές ατάκες του αξιωματικά ανακηρύσσονται σε υπέρτατες αλήθειες κι ο ίδιος κρατώντας έναν από τους αγαπημένους του δαυλούς οδηγεί προς έναν κόσμο πέρα από προφανείς ταυτοσημίες και κοινοτοπίες. Αυτή είναι η σουρεαλιστική ματιά που εμείς αντιλαμβανόμαστε, η απλή απέχθεια προς το κλισέ, το συνηθισμένο και ο Αντώνης Πανούτσος είναι ο ιδανικός εκφραστής της.
Στις λίγες φορές που τον ακούς να παίρνει συνέντευξη από κάποιον, κατά τη διάρκεια τις ραδιοφωνικής εκπομπής του με τον Αντ. Καρπετόπουλο, καταλαβαίνεις τον τρόπο που χωρίζει τους ανθρώπους σε ενδιαφέροντες και μη. Αν ο ερωτώμενος τύχει να ανήκει στη μικρή κατηγορία των αξιόλογων καλεσμένων τότε, μετά τα βασικά που καλύπτουν την αφορμή για την επικοινωνία, ο «Προφήτης» αφοσιώνεται σε αυτό που κάνουμε όλοι οι αναφιστές όταν συναντήσουμε κάποιον σαν κι εμάς, αγνό χαβαλέ. Όταν πάλι έχει να κάνει με τη συνηθέστερη των περιπτώσεων, αυτήν της απλής μετριότητας, ζορίζεται αφάνταστα. Ευγενής ων, δεν μπορεί να πετάξει κατάμουτρα έναν αφορισμό σχετικό με τη βλακεία του συνομιλητή του. Απλά τον εκθέτει σε όσους καταλαβαίνουν και τον αφήνει να επαναλάβει τις κοινοτοπίες που θεωρεί ότι τον βγάζουν από τη δύσκολη θέση. Γιατί ένας Προφήτης δεν είναι επιθετικός ούτε εκδικητικός, απλά με το παράδειγμά του δείχνει το φωτεινό μονοπάτι του πολέμου ενάντια στο προφανές.
Εξοπλισμένος με γενική και εγκυκλοπαιδική μόρφωση αποδεικνύει περίτρανα ότι κίνητρο για να γίνει κανείς δημοσιογράφος είναι η περιέργεια για τα πάντα. Ίσως γι’αυτό γίνεται αντικείμενο λατρείας από συμπαθείς φλώρους που θεωρούν ότι με κάποιον τρόπο είναι σαν κι αυτόν ενώ η ορθολογική αντίδρασή του σε καθετί παρανοϊκό που συμβαίνει γύρω του (όπως η υπόσχεση στο Γ.Ζουμπουλάκη ότι ουδέποτε βομβάρδισε Παλαιστινίους και δε σκοπεύει να το κάνει για να τον πείσει να μαζέψει όλους αυτούς που διαδηλώνουν έξω από το σπίτι του) τον κάνει ακόμη πιο πολυσυλλεκτικό. Έτσι, αυτός ο Προφήτης της δύσκολης ατάκας, καταλήγει σε επίπεδα αποδοχής που ξεπερνούν κατά πολύ το γκρουπ αυτών που μπορούν να τον καταλάβουν.
Όμως, ο διαγωνισμός για την πιο εκκεντρική ατάκα σε κείμενο (με αφορμή το «απότοκον» που ακούστηκε σε αθλητική εκπομπή), το περίφημο «πέσιμο» στη γυναίκα της ζωής του ένα βράδυ στο παγωμένο Βερολίνο, ο άνεργος πτυχιούχος στην Ολλανδική λογοτεχνία του 18ου αιώνα και η πειραιώτικη μαγκιά που ωθεί κάποιον να πετάξει τα λεφτά για το λεωφορείο της επιστροφής στις λουλουδούδες μόνο και μόνο για να μη φανεί λίγος στην κόντρα με τον απέναντι, είναι στοιχεία που σίγουρα του εξασφαλίζουν παγωμένες βότκες στο ταξίδι για Ανάφη.
Τέλος, για όλους εσάς που αναρωτιέστε προς τί η ωδή στον Αντώνη Πανούτσο, απάντηση άλλη από τον πρόλογο δεν υπάρχει. Κίνητρο ίσως είναι αυτό: http://www.sport-fm.gr/article/163700
Σχόλια
ΥΓ. Εχω μια απορία. Αλήθεια θα υπήρψε θέση για μένα στην Ανάφη ή δεν ταιριάζω με τους υπόλοιπους επιβάτες της... κιβωτού και με τη θεωρεία της Νήσου;
Γιώργο, πίστεψέ με, στα ταβερνεία και στις παραλίες ΔΕΝ παλεύομαι με τιποτα!!!
"Βούρκωσα όταν είδα έναν τυφλό να τρέχει με συνοδεία" ---η συντροφικότητα ως υπέρτατο αγαθό---
"ένα "ήρωα" να φτάνει στον τερματισμό έχοντας ένα μονό χέρι (και αναλογίστηκα πώς μπόρεσε να ανοίξει το μπουκάλι με το νερό και να δροσιστεί στην πορεία της κούρσας)"---χωρίς σχόλιο---
" Βούρκωσα όταν άνθρωποι άνω των 65 κατέβαλλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να τερματίσουν, με μοναδικό όφελος την προσωπική τους ικανοποίηση και το χειροκρότημά μας."---Το σεξ στην τρίτη ηλικία---
"Αλλά σας είχα προετοιμάσει στην αρχη. Σήμερα λειτούργησα εγωιστικά."---Η πρόωρη εκσπερμάτιση τίμια, αντρικά και χωρίς υπεκφυγές---
Averell ελπίζω να εννοείς SCRATCH και να μην είναι αυτό που νομίζω.
William, στο ξαναλέω, ότι το κείμενο μου για τον Μαραθώνιο ήταν ειλικρινέσταστο και καθόλου σουρεα΄λιστικό, άσχετα αν εσύ επιμένεις να το αντιλαμβάνεσαι ετσί...
Για τους αδιάβαστους: στο κείμενο "Πρώτες σκέψεις για ορισμένα πρόσωπα τού ανασχηματισμού" τής 8ης Γενάρη (μην το διαβάσετε, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ) υπάρχει αναρτημένη στα σχόλια η προκήρυξη σχετικά με την σύνθεση, τις ιδέες και τους στόχους τού SCRATCH. Υπενθυμίζω απλώς ότι SCRATCH σημαίνει SCientific Righthanded Association for Testicles' Careful Handling - ο τίτλος μιλά από μόνος του. Στην εν λόγω προκήρυξη ο (εκ των συνιδρυτών) Γουλιέλμος κάνει λόγο για οργάνωση που απευθύνεται κυρίως σε δεξιόχειρες, αλλά και σε "ταλαντούχους αριστερόχειρες", προσπαθώντας έτσι όχι απλώς να προσεταιρισθεί τους καλύτερους από μας, αλλά και ν' αφήσει το πόπολο μακρυά απ' τις εξελίξεις και δίχως εκπροσώπηση. Μην μπορώντας να μείνουμε άπραγοι μπροστά σε μια τέτοια πρόκληση, εκ των πραγμάτων οδηγηθήκαμε στην οργάνωση τού αντιπάλου δέους, που θα ενώσει τους αριστερόχειρες δυνάμει Αναφιστές κάτω από την σημαία τής διεκδίκησης τής Ανάφης. Έτσι προέκυψε το SCLATCH - το οποίο θα απευθύνεται, εκτός από τους αριστερόχειρες, και στους Κινέζους αδελφούς μας. Σε μια κίνηση βαθιά συμβολική, η ολγάνωσή μας θα εδλεύει στο Πεκίνο.
Όσο για τα αδέλφια από την Ταϊβάν, τα καλώ να μην το βάλουν κάτω. Είμαστε όλοι μαζί τους.
Και στα καλλιτεχνικά :Σήμερα έχει πρεμιέρα η νέα ταινία του Θ.Αγγελόπουλου.
Αλλά ας αρχίσουμε από τα προφανή και έπειτα θα πάμε στα πιο... ψαγμένα ζητήματα. Εγώ που είμαι αμφιδέξιος που ανήκω τελικά;
ΥΓ. Αδελφέ Averell, πιστεύεις όντως ότι είμαι πρωτογενής Αναφικός και ότι θα έμενα από επιλογή στην αποβάθρα να κοιτάω το πλοίο ν' απομακρύνεται από το λιμάνι, μέχρι να χαθεί από τα μάτια μου;
Την ώρα που ο Jack οργώνει και με τα δυο του χέρια, υπάρχει άνθρωπος
που επί 8 χρόνια ήταν στον τομέα Πωλήσεων-Εξαγωγών σε εταιρεία διαχείρισης απορριμμάτων. Κάλη επιλογή για πολιτικό σχεδιασμό-Θα είχα μεγάλη περιέργεια να γνωρίσω και τους εισαγωγείς.
Και στα αθλητικά: Το χρηματιστήριο έγινε ολυμπιακό άθλημα. Μάλιστα ο πρόεδρος της αντίστοιχης ομοσπονδίας έγινε και πρόεδρος της ΕΟΕ
Όσο για τη Φεβρωνία (Φένια) Πατριανάκου δέχομαι να σου κλείσω ένα ραντεβού να της εκφράσεις τις απορίες σου. Είμαι βέβαιος που η κουβέντα μαζί σου θα ήταν πρωτογενώς σουρεαλιστική. Κάτι σαν τη προσπάθεια του Jack να εξάρει το αθλητικό πνεύμα.
Κλείνοντας από πότε η ΕΟΕ είχε να κάνει με τον αθλητισμό; Οι μισοί εκεί μέσα αν τους πετάξεις μία μπάλα θα ψάχνουν το κοτσάνι...
Ιάκωβε, η διαφοροποίηση αριστεράς και δεξιάς χειρός δεν είναι υπόθεσις "Γιάννης-Γιαννάκης". Δεν θα υπεισέλθω σε λεπτομέρειες περί των επιστημονικών δεδομένων που καταδεικνύουν τού λόγου το αληθές. Επί του προκειμένου, πάντως, είναι διαπιστωμένη η ροπή των αριστεροχείρων προς περισσότερο τεχνικές, όσο και φαντεζί ενέργειες κατά την άσκηση τής ευγενούς Αναφικής Πράξης. Τώρα, γι' αυτούς που Εκείνος τοποθέτησε στο μέσον τής κλίμακος ενώ ασκείτο, θα υπάρχει πάντα χώρος στο SCLATCH. Τον ονομάζουμε χώρο των Μουλτιδάχτυλων Ελευθεροχείρων, ή, χάριν συντομίας, SCLATCH(ml). Όσο για το πλοίο, μπορεί ν' ανεβείς, μπορεί και όχι. Αυτό που πάντοτε θα κάνει την διαφορά είναι το απαράμιλλο στιλ των πρωτογενών: αν ανεβείς, ο αέρας τού λιμανιού θ' αναδεύει την πλούσια κόμη σου, καθώς θα εξηγείς στον Προφήτη με θεατρικές κινήσεις (και με κίνδυνο να πάθει ναυτία το κερασάκι ανάμεσα στα παγάκια τού Drambuie) τι είδους επανάσταση για τα θεατρικά πράγματα αποτελεί το GOLFW 2.3 RELOADED. Αν μείνεις απ' έξω, θα μαγεύεις τα συγκεντρωμένα πλήθη με επιχειρήματα γύρω από το γεγονός ότι η Ανάφη είναι στην πραγματικότητα η Θήρα κι ότι ο Γιώργος είναι ο Κολόμβος τού Αιγαίου, ενώ οι δικοί σου άνθρωποι θα οργανώνουν το Anafi Orientation Party στο Koo.
Και στα εσωτερικά: κάτι πήρε τ' αφτί μου, ότι ανέβασε κείμενο ο αδελφός Ιωσήφ...
Ανακοίνωση:Ο SCRATCH μετά και τη δημιουργία του SCLATCH(ml)διοργανώνει ημερίδα με τίτλο:"TCH, οι διαφορετικές προσεγγίσεις και η δυνατότητα ενοποιήσης". Κύριος ομιλητής θα είναι ο Dr.Visvanathan Metonou Taxini εκπρόσωπος του ινδικού SCNATCH (N=No-handed)ο οποίος θα περιγράψει πως από την αιώρηση και την τηλεπαθητική κίνηση ενός φτερού, ινδοί φακίρηδες είναι κοντά στο να πετύχουν το απόλυτο. Το επιθυμητό να επιτυγχάνεται με εγκεφαλικά ηλεκτρομαγνητικά κύματα.
Ασε που θεωρώ πως (χωρίς ίχνος μετριοφροσύνης ομολογώ) θα ήταν σοφό να με διεκδικήσουν αμφότερες οι πλευρές! Και όπως αντιλαμβάνεσαι, μετά το τελευταίο ατόπημα σου, η πλάστιγγα γέρνει σαφώς προς την πλευρά του Averell! Ακόμα όμως προλαβαίνεις να αλλάξεις τα δεδομένα...
Κατά τα άλλα, το SCLATCH ανακοινώνει ότι θα παρακολουθήσει τις εργασίες τού TCH 2009, παρά τις επιφυλάξεις που εξεφράσθησαν από την Αναθεωλητική Πτέλυγα τού Κινήματος. Επικεφαλής τής πολυμελούς Επιτλοπής Ελγασίας θα τεθεί ο Ίβηρας Σύντrοφος Taxino Yamerez.
Μήνυμα προς Αλεξανδρινούς: μην λησμονείτε, αδερφοί, πως δεν νοείται δρόμος δίχως προορισμό - ό,τι, τέλος πάντων, καθείς ως σκοπόν τής ζωής του έχει ορίσει...