Ευρώ: 7.00 ΠΕΡ. ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ


Επτά ευρώ. Τόσο κοστολογούν η κυρία Αρβελέρ, ο κύριος Θεοδωρόπουλος και ο κύριος Χουβαρδάς τον… αέρα τού Εθνικού Θεάτρου.

Κτήριο Τσίλλερ, στην Αγίου Κωνσταντίνου. Κεντρική Σκηνή – αυτή, η εν χορδαίς και οργάνοις ανακαινισθείσα και εγκαινιασθείσα, το “όραμα τού Κούρκουλου” που έγινε πραγματικότητα. Τα εισιτήρια για τις μη προνομιούχες θέσεις στις πτέρυγες τού β’ εξώστη αναγράφουν, “Ευρώ: 7.00 ΠΕΡ. ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ” (ομολογώ, έπρεπε να την ψυλλιαστώ, με τον… περιορισμό τού “περιορισμένη”). Όπως και να ‘χει, βεβαιώνω πως πρόκειται για ευφημισμό – κάτι σαν τον Εύξεινο Πόντο, τον Ειρηνικό Ωκεανό, τους απασχολήσιμους και την ευελιξασφάλεια. Εκτός αν, σε κάποια από τις ελληνόφωνες χώρες τού κόσμου ετούτου, “περιορισμένος” σημαίνει “καθόλου”.

Σύντροφε, που μου μιλάς πίσω από το γκισέ σου, το “δεν θα βλέπετε καλά” δεν αρκεί. Ή με ενημερώνεις ότι δεν θα βλέπω τίποτα, ή με παίρνεις από το χεράκι, με ανεβάζεις στην θέση μου και μ’ αφήνεις ν’ αποφασίσω για λογαριασμό μου, πριν κλείσω τα εισιτήρια. Διαφορετικά με υποχρεώνεις ή να παρακολουθήσω την παράσταση όρθιος επί 45’ (και υπό την προϋπόθεση ότι δεν ενοχλώ κάποιον άλλο), ή να κατέβω στο Ταμείο πέντε λεπτά πριν την έναρξη και να κάνω φασαρία για επτά ψωροευρώ – ή, για τους φιλοσοφημένους, να βολευτώ στην καρέκλα μου και ν’ αρχίσω ν’ απολαμβάνω τον αφειδώς προσφερόμενο αέρα πολιτισμού: να χαζεύω τις τοιχογραφίες, να εισπνέω το άρωμα τής ανακαίνισης, να προσπαθώ ν’ αποκομίσω εντυπώσεις για την παράσταση από τους θορύβους, την μουσική, τις σκιές. Ν’ αρχίσω να νοιώθω κι εγώ μέρος τού ντεκόρ, ή, ακόμη καλύτερα, του σώου, όπως οι μερικές δεκάδες που μπάζει από τα πίσω στην σκηνή ο δημιουργός στο τέλος – κομμάτι τής καλλιτεχνικής ιστορίας τού τόπου, δημιουργός κι εγώ με τον τρόπο μου, άνθρωπος του πολιτισμού.

Κύριε Παπαϊωάννου, σας ζητώ να με συγχωρήσετε που, οργισμένος ων, δεν αφέθηκα ν’ απολαύσω την υπέροχη παράστασίν σας – αν και τα κατάφερα να την εκτιμήσω. Αλλά, στην χώρα που περηφανεύεται για την κουλτούρα της και για την Ιστορία της, είναι ανεπίτρεπτο ένας οργανισμός εθνικών διαστάσεων να συμπεριφέρεται στους φιλοξενουμένους του με φτήνια. Πόσο μάλλον, που το φτηνό τούτο φέρσιμο προέρχεται από ανθρώπους, υποτίθεται, τού πολιτισμού. Είναι (όχι απλώς ανεπίτρεπτο, αλλά και) αδιανόητο να διεκδικείς από ανθρώπους τού πνεύματος τα αυτονόητα δικαιώματά σου – να σε εξυπηρετούν, να μην σε κοροϊδεύουν, να απολαμβάνεις αυτό, για το οποίο πλήρωσες. Εκτός από “ΠΕΡ. ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ”, το εισιτήριό μου έγραφε και “ΠΟΥΘΕΝΑ, του ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ”. Έγραφε “ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ”. Αν έγραφε “Εθνικό Μουσείο”, “Εθνικό Εντευκτήριο” ή “Εθνικός Ξενώνας”, ουδένα λόγο θα είχα να παραπονιέμαι.

Αλλά το να παραπονιέμαι συμπεριλαμβάνεται (έτσι πίστευα) στα αυτονόητα δικαιώματά μου, κι έτσι, με το τέλος τής παράστασης, απευθύνθηκα στο γκισέ τής εισόδου. “Α, δεν έχουμε έντυπα παραπόνων εδώ”, με ενημέρωσαν, “θα βρείτε στον πρώτο όροφο, στο βιβλιοπωλείο”. “Α, δεν υπάρχουν έντυπα παραπόνων εδώ. Είχαμε παλιά ένα έντυπο, όπου ζητούσαμε από τους θεατές να μας γράψουν την γνώμη τους…”, έμαθα στο βιβλιοπωλείο. “Μάλιστα. Και για τις κυρίες που μ’ έστειλαν εδώ για να βρω έντυπο παραπόνων, πού μπορώ να παραπονεθώ;”, ρώτησα. Το αμήχανο χαμόγελο τής κοπέλας ήταν η μόνη απάντηση που πήρα. Με αυτό για λάφυρο επέστρεψα στο γκισέ τής εισόδου, ευχαρίστησα τις κυρίες για την βόλτα μέχρι τον πρώτο όροφο και βγήκα στον δρόμο, γεμάτος πολιτισμό.

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Δηλαδή ρε μεγάλε έχεις απαίτηση να δεις παράσταση και να πληρώσεις όσο πληρώνεις και μια μπύρα?

Που το έχεις δει αυτό???

Έκανες ότι πλήρωσες, και αύτοι έκαναν ότι σου έδωσαν θέση για την παρασταση...

Wake up γιατί κοιμάσαι!!!!!!
Ο χρήστης Jack Dalton είπε…
Τι λες ρε φίλε; Φταίει αυτός που δεν βρήκε άλλο εισιτήριο, ή οι... πολυμήχανοι μηχανικοί που έφτιακσαν θέσεις με... όραμα την παλιά ταινία του εμπνευστή Κούρκουλου, το "Ορατότης Μηδέν"?
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Πστ, φιλαράκι!

έχω ένα ROLEXάκι και το δίνω 100ευρώ, ενδιαφέρεσαι?
Ο χρήστης William Dalton είπε…
Αγαπητέ Jack: α)Ελπίζω ότι δεν είχες πάει κι εσύ β) Δεδομένου του α, βάζουμε από 100 Ευρώ να τον πάμε πρώτη σειρά την Τρίτη το βράδυ να δει τα παιδιά με τα κολάν; Να το χαρεί βρε αδερφέ. Γιατί τώρα πλήρωσε 7 Ευρώ για το πουθενά
Βραβείο "Χρυσό παπί 2009" αν έχει πάει με το ζόρι, κοιμάται στις πολυθρόνες επί 45΄ και έχει γράψει το κείμενο για ξεκάρφωμα.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Γιατί δεν παραδέχεσαι ότι δεν κατάλαβες οτι σου εδώσαν εισιτήριο για το θέατρο της δευτέρας στο ραδιοφωνο, και όχι για κανονική παράσταση!!!
Ο χρήστης Averell Dalton είπε…
Ανώνυμον 1: δυστυχώς, δεν μας σέρβιραν ούτε μπύρα - οπότε εξακολουθώ ν' απορώ τι περιελάμβανε το εισιτήριο. Επιπλέον (με κίνδυνο να γίνω κουραστικός), ο χώρος δεν ήταν η Εθνική Μπυραρία. Ήταν το Εθνικό Θέατρο.

Λίγες ώρες αφ' ότου ανέβασα το κείμενο, αδερφέ μου Jack, σκεπτόμουν, "μαλακία. Έπρεπε να βάλω στον τίτλο 'Ορατότης Μηδέν' ". Μετά το βλέπω στα σχόλια... Επικοινωνούμε, bro'...

Ανώνυμον 2: το Rolexάκι θα λέει και την ώρα; Ή είναι από κείνα που έχουν δυο ζωγραφισμένους δείκτες και φοριούνται και στο δεξί, σαν κόσμημα;

Αν είναι να δώσετε 100 ευρώ για την καλοπέρασίν μου, Γουλιέλμε, μπορώ να διαλέξω εγώ πού θα πάνε τα λεφτά; Έχω μερικές ιδέες που θα σας άρεσαν, πιστεύω. Επίσης, ο Averell Dalton δεν επιβεβαιώνει τα περί ξεκαρφώματος. Αλλά, επτά ευρώ για το πουθενά σας φαίνονται πολλά;

Ανώνυμον 3: να και μια εξήγησις που θα μπορούσε να καλύπτει τις προδιαγραφές. Δίχως πρόζα, βεβαίως, η παρακολούθηση από ραδιοφώνου γίνεται δυσκολότερη - αλλά έτσι είναι η σύγχρονη τέχνη: αφαιρετική, ιμπρεσιονιστική, αφήνει πολλά περιθώρια παραλλήλων ερμηνειών... Μην τα θέλουμε όλα μασημένα! Τις ευχαριστίες μου.
Ο χρήστης Joe Dalton είπε…
Εγώ Averell μου αντί για δυο χορούς στο Bachelor σου με τα 100 ευρώ θα σου αγοράσω ένα εισιτήριο του Εθνικού. Αν θέλεις το δίνεις στη στριπτιζού με αντάλλαγμα δυο χορούς :P
Ο χρήστης Averell Dalton είπε…
Δεν το 'ξερα ότι είσαι οπαδός των L.E.T.S., αδερφέ μου!

Εννοείς του Εθνικού Πειραιώς;
Ο χρήστης Jane είπε…
Επιτρέψτε μου να εκφράσω δύο διαφωνίες:

Averell διαφωνώ. Ούτε ο υπάλληλος στο πωλητήριο έπρεπε να σου πει κάτι περισσότερο από το «δε θα βλέπετε καλά» (που στη δική μου περίπτωση ήταν πιο σαφής από αυτό και παρόλα αυτά ψώνισα) ούτε κανείς να σε πάρει από το χεράκι για να αποφασίσεις. Αυτό που έπρεπε είναι να μην πωλούνται καθόλου εισιτήρια για αυτές τις θέσεις. Να τις ξηλώσουν ή να τις κρατήσουν καθαρά για αισθητικούς λόγους, πχ συμμετρίας. Σας βεβαιώνω, δεν είναι υπερβολή. Καθήμενος δεν έβλεπες καθόλου, κυριολεκτικά ούτε εκατοστό από τη σκηνή.

Ανώνυμε 1 διαφωνώ. Τα επτά ευρώ δεν είναι ευτελές τίμημα για μια επιδοτούμενη παράσταση μισής ώρας. Είναι αξιοπρεπές. Το γεγονός ότι έχουν καταφέρει να μας πείσουν ότι είναι το σωστό αντίτιμο για ένα ποτήρι μπύρα, που σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται να χρεώνεται πάνω από δύο-τρία ευρώ, μας κάνει να παραβλέπουμε ότι τόσο αμείβεται πχ η καθαρίστρια για μία ώρα σφουγγάρισμα ή σίδερο των πουκαμίσων σου (το οποίο αν ήταν εύκολο ή ευχάριστο θα το έκανες μόνος σου…)

Όσο για το Rolex-άκι, πιασιάρικο, αλλά βλέπεις αρνούμαι ακόμα να αποδεχτώ ότι πρέπει να έχω τις ίδιες απαιτήσεις από έναν οργανισμό του οποίου είμαι συγχορηγός ως φορολογούμενος, με αυτές που έχω από τον κλεπταποδόχο της οδού Αθηνάς, στις συναλλαγές μου.

Και μια απορία. Νόμιζα ότι το bachelor έχει να κάνει με το τι κάνεις και όχι με το τι βλέπεις. Εγώ πάντως το δικό μου έτσι το σχεδιάζω - εκτός αν κάποιος από τους Daltons μπορεί να δώσει άλλη διάσταση στο θέμα (με κείμενο ίσως; Πάντως έως την Τρίτη το αργότερο).
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
"Κομμουνιστοφέρνω, είμαι παναθηναϊκός και δεν με παρακολουθεί ψυχίατρος (ακόμα)"

Φαίνεται...
Ο χρήστης Joe Dalton είπε…
@Jane Είναι προφανές πως αγνοείς ότι το να αγοράσεις ένα "χορό" στο στριπτιζάδικο δεν είναι απλά οπτική εμπειρία αλλά αγγίζει τα όρια του virtual reality... Επίσης ως ανύπαντρος δεν μπορώ να συμβουλέψω για τα bachelor έχουμε παντρεμένους, γονείς στο blog να δώσουν οδηγίες στον Averell και γιατί όχι σε εσένα.

@Averell Με 100 ευρώ νομίζω ότι μπορώ να σου αγοράσω όλο τον Εθνικό Πειραιώς να παίζεις και όχι απλά εισιτήριο να τον δεις.
Ο χρήστης William Dalton είπε…
Η παραγγελιά τίθεται υπό σκέψη. Βλέπεις Jane, στην πραγματικότητα δεν κάνεις τίποτα άξιο λόγου. Το ότι δεν το λες, όμως, δημιουργεί ένα μύθο. Ίσως η διαφύλαξή του υπερισχύσει του ενδιαφέροντος αιτήματος.
Αυρήλιε, νομίζεις ότι αν η κοινότητα σου διαθέσει το κονδύλι, εσύ θα το διαχειρισθείς καλύτερα; Αν ναι, θα θέλαμε την άποψή σου για το ασφαλιστικό.
Εναλλακτικά: Για την αξία του πουθενά.
Ο χρήστης Averell Dalton είπε…
Jane, κυριολεκτείτε επί των ζητημάτων, για τα οποία επέλεξα να εκφρασθώ καθ' υπερβολήν. Η ουσία των θέσεών σας με βρίσκει, εν πολλοίς, σύμφωνο.

Ανώνυμε 4, αναφέρεσθε και στα τρία (τέσσερα);

Σταμάτα να δείχνεις με το δάκτυλο, Joe. Ο κόσμος έχει μάτια και βλέπει (αν είναι τόσο εύκολο ν' αγοράσουμε τον Εθνικό, γιατί ασχολούμαστε με blogs, γμτ;).

Θα την έχετε, Γουλιέλμε, και για τα δύο - πρώτα όμως θα μας γράψετε οφειλόμενο κείμενο, με τίτλο "Πετώντας το μπαλάκι: η παγίδα και οι προοπτικές"...
Ο χρήστης Jack Dalton είπε…
William: Ασφαλώς και δεν ήμουν και εγώ στο... φιάσκο! Οπώς ξέρεις αποφεύγω τις κακοτοπιές!
Jane: Αφήστε bachelor να το αναλάβει κάποιος που... ξέρει!
ΥΓ. Εγώ θα σε φτιάξω αδελφέ μου...
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Εκτός από το κατεβατό σου στο blog, έστειλες τα παραπονά σου στο Εθνικό Θέατρο; Ζήτησες να μιλήσεις σε κάποιον υπεύθυνο μετά το τέλος της παράστασης; Μάλλον όχι. Εφ'όδον δεν εκφράζεις το παράπονό σου, μην παρεξηγηθείς την επόμενη φορά που θα βρεθείς σε αντίστοιχη κατάσταση στο Εθνικό και σε οποιοδήποτε Εθνικό ή συναυλιακό χώρο ή εστιατόρειο ή σινεμά. Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι αυτοί είναι απατεώνες και σε εξαπάτησαν αλλά και σύ μαλάκας που το κατάπιες και κράτησες το θυμό σου για το Blog. Και δεν είναι τα 7 ευρώ το θέμα αλλά η κοροϊδία. Και αν εσένα σου περισεύουνε τα 7 ευρώ και τα "πετάς" σε μία τέτοια παράσταση και δεν τρέχει και τίποτα, αυτός που παίρνει 700ευρώ και χαίρεται με την ιδέα ότι έχει και αυτός δικαίωμα στην ψυχαγωγία
με προσιτό κόστος τι να πεί; Τέλοσπάντων, τουλάχιστον μπες στο www.athinorama.gr και γράψε το σχολιο σου στη "γνώμη του κοινού" για τη συγκεκριμένη παράσταση, έχω διαβάσει πολλές φορές αντίστοιχα σχόλια και έχω αποφύγει κακοτοπιές...αν και επιμένω ότι στο Εθνικό πρέπει να κάνεις τα παράπονα.
Ο χρήστης Anonymous είπε…
Εκτός από το κατεβατό σου στο blog, έστειλες τα παραπονά σου στο Εθνικό Θέατρο; Ζήτησες να μιλήσεις σε κάποιον υπεύθυνο μετά το τέλος της παράστασης; Μάλλον όχι. Εφ'όδον δεν εκφράζεις το παράπονό σου, μην παρεξηγηθείς την επόμενη φορά που θα βρεθείς σε αντίστοιχη κατάσταση στο Εθνικό και σε οποιοδήποτε Εθνικό ή συναυλιακό χώρο ή εστιατόρειο ή σινεμά. Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι αυτοί είναι απατεώνες και σε εξαπάτησαν αλλά και σύ μαλάκας που το κατάπιες και κράτησες το θυμό σου για το Blog. Και δεν είναι τα 7 ευρώ το θέμα αλλά η κοροϊδία. Και αν εσένα σου περισεύουνε τα 7 ευρώ και τα "πετάς" σε μία τέτοια παράσταση και δεν τρέχει και τίποτα, αυτός που παίρνει 700ευρώ και χαίρεται με την ιδέα ότι έχει και αυτός δικαίωμα στην ψυχαγωγία
με προσιτό κόστος τι να πεί; Τέλοσπάντων, τουλάχιστον μπες στο www.athinorama.gr και γράψε το σχολιο σου στη "γνώμη του κοινού" για τη συγκεκριμένη παράσταση, έχω διαβάσει πολλές φορές αντίστοιχα σχόλια και έχω αποφύγει κακοτοπιές...αν και επιμένω ότι στο Εθνικό πρέπει να κάνεις τα παράπονα.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα μηνύματα μίας ενδεχόμενης αποχής

Η κόλαση είναι οι άλλοι

Αχελώος, ΦΠΑ, πιγκουίνοι και μπιφτέκια