The Avatar Experience

Ανήμερα της πρωτοχρονιάς κατόρθωσα να συνδυάσω χρόνο και διάθεση ώστε να παρακολουθήσω την ταινία του σπουδαίου James Cameron. Η ταινία αυτή καθεαυτή σε επίπεδο υπόθεσης είναι μία απλή ιστορία. Πάνω κάτω όπως έχει πει και ένας φίλος μου Καουμπόιδες και Ινδιάνοι, με την κλασσική ερωτική ιστορία στο περιθώριο. Όμως το θέαμα της είναι φαντασμαγορικό. Είναι κυριολεκτικά μία πανδαισία εικόνων και αισθήσεων.

Ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 90 οι κινηματογραφικές αίθουσες στη προσπάθεια τους να ανταγωνιστούν την λαίλαπα του video αναγκάστηκαν να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους. Η αναβάθμιση είχε να κάνει με τη χρήση ψηφιακών προβολέων για την βελτίωση της εικόνας, την χρήση πολλαπλών καναλιών ήχου - το περίφημο Dolby Surround - και φυσικά με την βελτίωση στις υπηρεσίες που περιλάμβαναν καλύτερες θέσεις και αίθουσες.

Από το τέλος της δεκαετίας του 90 και για όλη την διάρκεια της δεκαετίας που μας πέρασε ο αντίπαλος ήταν διαφορετικός. Η ψηφιακή εικόνα και ο ψηφιακός ήχος, βρισκόταν σε κάθε σαλόνι πλέον. Ακόμα μεγαλύτερος εχθρός όμως δεν ήταν η προσομοίωση της κινηματογραφικής εμπειρίας στο σπίτι. Ο πραγματικός αντίπαλος της κινηματογραφικής βιομηχανίας ήταν η ποιοτική αναβάθμιση των τηλεοπτικών σειρών.

Αρχής γενομένης από το εκπληκτικό 24 και τον Jack Bauer η ποιότητα της παραγωγής στις τηλεοπτικές σειρές άρχισε να συναγωνίζεται τον κινηματογράφο. Πλέον ο κόσμος είχε περισσότερα κίνητρα να κάτσει σπίτι του να δει τηλεόραση από το να βγει να πάει σε μία κινηματογραφική αίθουσα. Αν σε αυτά συνυπολογίσουμε και την ζημιά που προκαλεί η τεράστια διάδοση της πειρατείας μέσα από δίκτυα p2p τότε αντιλαμβανόμαστε το μέγεθος του προβλήματος.

Η κινηματογραφική βιομηχανία για πρώτη φορά από τα χρόνια του Cinemascope καλούνταν να βρει τον τρόπο να παραμείνει στον αφρό. Στον δυσεπίλυτο γρίφο την απάντηση ήρθε να δώσει ο χρυσοδάκτυλος σκηνοθέτης των μεγάλων επιτυχιών James Cameron. Ο Cameron που οι ταινίες του έχουν φέρει έσοδα που ξεπερνούν τα $3,5 δις ετοίμασε το σενάριο του Avatar ήδη από το 1994. Στόχος του ήταν η ταινία να βγει στις αίθουσες το 1999. Όμως όπως εξήγησε στην πορεία η τεχνολογία της εποχής ήταν ανεπαρκής για το όραμα του.

Το 2005 ξεκίνησε εκ νέου την προσπάθεια του. Η τεχνολογία 3D υπήρχε ήδη. Όμως δεν ήταν επαρκής για αυτό που είχε στο μυαλό του ο James Cameron. Σχεδίασε από την αρχή τις στερεοσκοπικές κάμερες ώστε να μειώσει κατακόρυφα το βάρος τους. Μέχρι τότε ζύγιζαν περί τα 200 κιλά καθιστώντας απαγορευτικά τα δύσκολα κινούμενα πλάνα. Ο Cameron τροποποίησε το σύστημα χρησιμοποιώντας διπλές κάμερες ώστε να μπορέσει να κινηματογραφήσει με "βάθος" και "προοπτική" δημιουργώντας μία καινούρια κινηματογραφική εμπειρία.

Μας παρέδωσε ένα μαγικό κόσμο που μόνο μέσα από την εμπειρία του 3D μπορεί να αποδοθεί. Όποιος δοκιμάσει να δει την ταινία σε συμβατική 2D μορφή δεν θα καταλάβει τίποτα. Ακόμα και οι απλές παραδοσιακές 3D μέθοδοι προβολής δεν μπορούν να αποδώσουν το μεγαλείο της εικόνας που βγαίνει από το πάλαι ποτέ σελιλόιντ. Μόλις φορέσεις τα γυαλιά και ξεκινήσει η ταινία μαγεύεσαι βυθίζεσαι στην εικόνα και προσπαθείς να καταλάβεις τι συμβαίνει.

Οι μικρές λεπτομέρειες όπως π.χ. τα έντομα στη ζούγκλα του πλανήτη Pandora ξαφνικά θαρρείς πως πετούν προς εσένα. Τα χρώματα και οι εικόνες της μαγικής ζούγκλας ζωντανεύουν μπροστά σου και προσπαθείς να αντιληφθείς που τελειώνει το πραγματικό και αρχίζει το φανταστικό. Ξαφνικά το απλοϊκό κατά τα άλλα σενάριο που θυμίζει διασκευή του "Χορεύοντας με τους λύκους" σε μαγεύει. Οι εικόνες, οι ήχοι, τα συναισθήματα σε γεμίζουν.

Ο James Cameron κατόρθωσε να εφεύρει εκ νέου την κινηματογραφική εμπειρία. Πλέον η κινηματογραφική βιομηχανία επανέκτησε - για πόσο; - τα ηνία από τα Home Cinema και μπορεί να αισιοδοξεί για το μέλλον της. Η εμμονή του Cameron στη λεπτομέρεια του επέτρεψε να δημιουργήσει μία καινούρια κινηματογραφική διάσταση. Η εμπειρία της θέασης της ταινίας του είναι αδύνατο να περιγραφεί. Μπορείς μόνο να την ζήσεις.

Αντί Επιλόγου...

Είμαι υπέρμαχος του καπιταλισμού. Είμαι όμως ενάντια στην κερδοσκοπία. Η απάντηση του καπιταλισμού στην κερδοσκοπία είναι η μη επιλογή του κερδοσκόπου για παροχή υπηρεσιών. Η χθεσινή ήταν η τελευταία μου επίσκεψη σε κινηματογράφο της Odeon. Δέχομαι να πληρώσω 12 ευρώ για να παρακολουθήσω μία ξεχωριστή ταινία σε τέλεια ποιότητα. Η επιπλέον χρέωση έχει μία λογική.Όμως αδυνατώ να αντιληφθώ την χρέωση 6,5 ευρώ για parking στο Kosmopolis διαρκείας τεσσάρων ωρών.

Συνυπολογίζοντας πως δύο μέρες νωρίτερα πλήρωσα 1,5 ευρώ για δεκάλεπτο πάρκινγκ στον ίδιο κινηματογράφο όταν απέτυχα να βρω εισιτήριο για το έργο που επιθυμούσα αντιλαμβάνεται κανείς πως μιλάμε για κερδοσκοπία. Η υπηρεσία του πάρκινγκ είναι υπέρ του κινηματογράφου - εμπορικού κέντρου και όχι υπέρ του καταναλωτή μιας και αν δεν παρέχουν πάρκινγκ δεν θα πάει ο καταναλωτής. Οποιαδήποτε χρέωση πλην της συμβολικής είναι αστεία. Επιπλέον δεν αντιλαμβάνομαι γιατί πρέπει να επιστρέψω τα γυαλιά 3D όταν πληρώνω έξτρα χρήματα για αυτά στο εισιτήριο. Άραγε γίνεται απολύμανση προτού δοθούν στον επόμενο;

Λογικά λοιπόν η Odeon έχασε οριστικά ένα τακτικό της πελάτη.

Σχόλια

Ο χρήστης William Dalton είπε…
1) Το πάρκινγκ δεν ανήκει σε αυτούς, ούτε διαφημίζουν τέτοια υπηρεσία. Απλώς συστεγάζονται στο ίδιο εμπορικό κέντρο.
2)Τα γυαλιά διατίθενται και προς πώληση μόνο που κοστίζουν πάνω από 30 ευρώ
3)Καλά να πάθεις. Δώσε μου εμένα 10 ευρώ και σε πάω να δεις ζουζούνια live να πετούν γύρω σου, τον Ιούλιο στο άλσος της Ν.Φιλαδ/φειας
Ο χρήστης Joe Dalton είπε…
1. Parking Odeon

Δεν με ενδιαφέρει σε ποιον ανήκει το parking. Το εμπορικό κέντρο λέγεται Kosmopolis και η Odeon ευθύνεται για το 85%+ της κίνησης του εμπορικού κέντρου μιας και είναι το trademark του εμπορικού.

Υπό αυτές τις συνθήκες αν δεν μπορούν να προασπίσουν τους πελάτες τους απέναντι στην κερδοσκοπία του parking, την στιγμή που χωρίς το parking κανείς δεν θα πήγαινε στο εμπορικό κέντρο, τότε είναι ανεπαρκείς ως εταιρία και δεν την ενδιαφέρουν οι καταναλωτές της.

Όλα αυτά μάλιστα της στιγμή που η Odeon αισθάνεται περήφανη επειδή έβγαλε μία Customer Loyalty card και πρεσβεύει μία πελατοκεντρική λογική. Επειδή τυγχάνει να έχω μακρά εμπειρία σε ζητήματα CRM και σε Customer-centric υπηρεσίες και μιας και αποφάσισες να τους υπερασπιστείς μπορεί τη συγκεκριμένη διευκρίνιση να την μεταφέρεις και να την εκλάβουν ως δωρεάν consulting για την περίσταση:
Πελατοκεντρική είναι μία εταιρία όταν παρέχει ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ προς τους πελάτες της και τους ΠΡΟΑΣΠΙΖΕΙ, όχι όταν τους ΕΚΘΕΤΕΙ στην κερδοσκοπία του συνεργάτη της.

2. Γυαλιά 3D

Τα γυαλιά ή τα πουλάς ή τα νοικιάζεις. Αν κάνεις το δεύτερο τα παραδίδεις μετά από απολύμανση σε ΣΑΚΟΥΛΑΚΙ. Αν τα δίνεις χύμα από ένα κουτί τότε κάτι κάνεις λάθος. Επειδή λοιπόν εγώ όταν καλούμε να πληρώσω τέσσερα (4) ευρώ επιπλέον για μία ταινία απαιτώ τα λεφτά μου να έχουν νόημα δεν δέχομαι να παίρνω τα γυαλιά χύμα από μία κούτα. Ιδιαίτερα όταν τελειώνοντας τα πετάω στην ίδια κούτα για να τα πάρει ο επόμενος αισθάνομαι διπλά μαλάκας. Μάλιστα διαπίστωσα πως δεν είμαι ο μόνος μιας και στο παρακάτω link αντιλήφθηκα πως υπάρχουν και άλλοι:

α. http://troktiko.blogspot.com/2010/01/3d.html
β. http://troktiko.blogspot.com/2010/01/3d-odeon-starcity_03.html
γ. http://troktiko.blogspot.com/2010/01/3d-odeon.html
δ. http://troktiko.blogspot.com/2010/01/3d_04.html

Μάλιστα απάντησε και κάποιος υπάλληλος της Odeon το εξής το οποίο όπως εύκολα μπορείς να διαπιστώσεις δεν βρίσκει σύμφωνο κανένα από όσους πήγαν:
http://troktiko.blogspot.com/2010/01/3d-odeon-starcity.html

3. Πρόσεξε μην σε πάρω εγώ μαζί μου να δούμε ζουζούνια και σε χάσουμε σε κανένα βουνό :P
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Θα συμφωνήσω με το Joe και να συμπληρώσω:
1. Το εμπορικό κέντρο λέγεται ODEON Kosmopolis οπότε και έχει πράγματι το trademark του εμπορικού η ODEON.
2. Στο νόμο της αγοράς και δεδομένου ότι εμείς είμαστε πελάτες πραγματικά θα έπρεπε να προβληματίζει την ODEON το γεγονός ότι κάποιοι "συγχέουν" την ιδιοκτησία πάρκινγκ. Από τη στιγμή που εγώ αλλά και πολλοί άλλοι πιστεύουμε ότι η ODEON έχει την ιδιοκτησία (έστω και αν κάνουμε λάθος) θα έπρεπε να ενδιαφερθεί είτε να ξεκαθαρίσει τη θέση της είτε να επιβάλει καλύτερες τιμές για όσους βλέπουν τις ταινίες της και δεν κάνουν άλλη χρήση του εμπορικού. Δεδομένου μάλιστα ότι το εμπορικό φέρει το όνομά της, θα έπρεπε να ενδιαφέρεται περισσότερο να διατηρήσει την καλή εικόνα του ονόματός της παρά να ασχολείται με νομικά ζητήματα τύπου σε ποιόν ανήκει το πάρκινγκ (γιατί πολύ απλά ο δυσαρεστημένος πελάτης δε θα κάνει μήνυση αλλά απλά δε θα ξαναπάει).
3. Δε θα κατηγορήσω όσο θα ήθελα το γεγονός ότι δίνουν γυαλιά χωρίς να είναι σε πλαστικό σακουλάκι και χωρίς γάντια, γιατί αφενός υπάρχουν πολλές αναφορές αφετέρου θα αρχίσει ο William να λέει ξανά ιστορίες για την ανεπαίσθητη μυρωδιά απολυμαντικού...
(όχι ότι το πλαστικο σακουλάκι επιβεβαιώνει ότι έχουν απολυμανθεί αλλά τουλάχιστον υπάρχει αυτή η αίσθηση - και εδώ δίνω πόντο στην ODEON γιατί δε μας ξεγελάει και θα φροντίσω να πάρω τα μαντιλάκια detol από το σπίτι μου) 4. Είναι ιδιαιτέρως αρνητικό για την ODEON το γεγονός ότι δεν ανακοινώνει στο site της την επιπλέον χρέωση παρά μόνο εάν κάνει κάποιος on line αγορά εισιτηρίου. Προφανώς και μπορεί κάποιος να το υποψιαστεί αλλά σε κάθε περίπτωση "ο οργανισμός πρέπει να προσδιορίζει και να θέτει σε εφαρμογή αποτελεσματικές διευθετήσεις για την επικοινωνία με τους πελάτες σε σχέση με πληροφορίες (κόστος) για το προϊόν".
5. Ωστόσο και για να μην κατηγορούμε μόνο έναν κινηματογράφο, για την παραπάνω παρατήρηση τα ίδια ισχύουν και για το MALL καθώς μπαίνοντας στο site τους δεν είδα να αναφέρει κάτι για extra χρεωση.
6. Υπάρχει ακόμα το άλσος της Ν. Φιλαδέλφειας? Πότε θα μας πάει η Mo?
Ο χρήστης William Dalton είπε…
Το εμπορικό λέγεται kosmopolis. Προφανώς συγχέετε την ονομασία των αιθουσών που βλέπετε στην εφημερίδα με την ονομασία του κέντρου.
Τα πράγματα είναι απλά. Μία εταιρεία διαχειρίζεται κινηματογράφους και κρίνεται από αυτό. Έτσι, το να μην αναγράφει στο site της σε εμφανή θέση την αυξημένη τιμή ειστηρίου για την συγκεκριμένη ταινία είναι κάτι για το οποίο καταλαβαίνω να παραπονεθείς. Το ίδιο και για τα γυαλιά.
Μια άλλη εταιρεία προσφέρει υπηρεσίες στάθμευσης και επίσης κρίνεται από αυτό. Υποχρεούται βάσει νόμου να έχει αναρτημένο τιμοκατάλογο και εναποκείται στον υποψήφιο πελάτη να αποφασίσει. Μάλλον αυτό για σας ονομάζεται κοινωνικός φιλελευθερισμός: Η εταιρεία κινηματογράφου να ευθύνεται για την ενημέρωση σχετικά με τις τιμές της εταιρείας στάθμευσης. Αντίστοιχα να μας ενημερώνει για τις τιμές του καφέ στην καφετέρια και του burger στο εστιατόριο γιατί ποτέ δεν ξέρεις αν κάποιος θα μπερδευτεί. Σκέψου όμως το ίδιο να κάνει και η εταιρεία στάθμευσης για να προστατεύσει τους πελάτες της από τους κακούς υπόλοιπους...
Επειδή παρατηρώ ότι τελικά υπάρχει μια σύγχυση, να προλάβω το κακό: The Mall λέγεται το εμπορικό κέντρο και village cinemas οι κινηματογράφοι.Υποθέτω ακόμη κι αν ήθελαν δε θα είχαν χώρο να αναγράψουν προειδοποιήσεις για κάθε κατάστημα με το οποίο συστεγάζονται. Κατά συνέπεια, δεν ξέρω αν αυτό λέγεται κακό CRM ή άλλο ζώδιο του αέρα, άλλα μάλλον αν αγοράσετε ακριβή τοστιέρα-Μπομπ Σφουγγαράκης από το ισόγειο δε θα φταίνε οι κινηματογράφοι που δεν προειδοποίησαν.
Joe παρκάρεις και σε εξωτερικούς χώρους ή να ψάξω για βουνό με parking; :)
Ο χρήστης Joe Dalton είπε…
Βαριέμαι φρικτά να σου αναλύσω γιατί σε ένα εμπορικό κέντρο το multiplex και το parking δεν είναι ανεξάρτητες επιχειρήσεις σε μια φιλελεύθερη οικονομία. Για να μην το παιδεύεις πολύ σου λέω απλά πως αυτό στην ελεύθερη οικονομία σημαίνει χάνω πελάτες.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα μηνύματα μίας ενδεχόμενης αποχής

Η κόλαση είναι οι άλλοι

Αχελώος, ΦΠΑ, πιγκουίνοι και μπιφτέκια