| Joe Dalton | Comments ]

Καιρό τώρα θέλω να γράψω πέντε πράγματα για το τρόπο που διαχειρίζονται οι πολιτικοί μας τα social media. Κάποτε το internet φαινόταν στην πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτικών κάτι το εξωτικό και απόμακρο. Οι εκπληκτικές επιδόσεις της διαδικτυακής καμπάνιας του Barack Obama έκαναν πολλούς Έλληνες πολιτικούς να επιχειρήσουν άνοιγμα στα Social Media μιας και είδαν ότι το διαδίκτυο έγινε πλέον απαραίτητο.

Το μέσο (διαδίκτυο) παρέχει μεγάλους βαθμούς ελευθερίας. Επιτρέπει μάλιστα εύκολη και σχετικά ανέξοδη προσέγγιση σε μεγάλες μάζες. Παράλληλα δεν εμπίπτει στους περιορισμούς περί διαφήμισης και προβολής των υποψηφίων βουλευτών όπως π.χ. η μία εμφάνιση ανά τηλεοπτικό μέσο πανελλήνιας εμβέλειας κλπ.

Τα πλεονεκτήματα του και η μόδα που δημιούργησε ο Barack Obama έκανε ανθρώπους οι οποίοι οριακά ήξεραν να χειρίζονται το τηλεκοντρόλ της τηλεόρασης τους να αποκτήσουν ιστοσελίδα, facebook, twitter κ.ο.κ. Στα περισσότερα πολιτικά γραφεία δημιουργήθηκαν web teams τα οποία ασχολούνται αποκλειστικά με την διαδικτυακή προβολή. Σε αρκετές περιπτώσεις όμως η όλη κατάσταση καταντάει αστεία.

Είμαι σίγουρος που αρκετοί από εσάς, όπως και εγώ δέχεστε καθημερινά αιτήσεις φιλίας ή υποστήριξης σε διάφορους υποψήφιους στο facebook. Σε πολλές περιπτώσεις οι σελίδες τους θυμίζουν προεκλογικές αφίσες της δεκαετίας του 80. Την ίδια ώρα υπάρχουν και εξαιρετικές σελίδες με ανθρώπους που είναι εμφανές ότι ασχολούνται με το θέμα. Εκεί είναι όλο το μυστικό άλλωστε. Να μην κάνεις κάτι για να το κάνεις αλλά να έχεις μεράκι.

Αξίζει αντί επιλόγου να αναφέρουμε ορισμένες εξαιρετικές προσπάθειες. Οι δύο ισχυρές κυρίες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, Ντόρα Μπακογιάννη και Άννα Διαμαντοπούλου είναι πρωτοπόρες του χώρου εδώ και αρκετά χρόνια και έχουν εξαιρετική παρουσία στο διαδίκτυο.

Ο Κωστής Χατζηδάκης είναι ενεργός blogger εδώ και χρόνια ενώ o Κώστας Σκανδαλίδης έχει μία σύγχρονη και αρκετά περιεκτική ιστοσελίδα. Αυτός όμως που πήγε το ζήτημα σε νέο επίπεδα για τα ελληνικά δεδομένα είναι αναμφισβήτητα ο Κυριάκος Μητσοτάκης (που συμπτωματικά έχει σαν σύμβουλο επικοινωνίας το Βασίλειο Φεύγα του fresh24.blogspot.com). Μια ματιά στο εξαιρετικό www.kyriakos-2009.gr θα πείσει και τον πλέον δύσπιστο για τις δυνατότητες προβολής και διαδραστικής επικοινωνίας που παρέχει το διαδίκτυο.

Υ.Γ. Για λόγους που δεν είναι της παρούσης δεν μπορώ να γράψω για τη συμπεριφορά των κομμάτων στα social media και περιορίζομαι στους υποψήφιους βουλευτές.