Νύχτες μαγικές και ονειρεμένες

Την ομάδα σου δεν την διαλέγεις. Τη διαλέγει για λογαριασμό σου κάποιος συγγενής ή οικογενειακός φίλος. Παραδόξως παρά το γεγονός ότι η επιλογή σου είναι κατά κάποιο τρόπο αναγκαστική την κάνεις κτήμα σου. Μαθαίνεις να ζεις μαζί της και αισθάνεσαι ότι δεν την επέλεξες εσύ αλλά αυτή.

Συνήθως αυτή η διαδικασία ξεκινάει σε νεαρή ηλικία με έναυσμα ένα παιχνίδι που στα παιδικά μάτια φαντάζει μαγικό. Εκείνη τη στιγμή η ομάδα γίνεται ξαφνικά ένα συναίσθημα που σε γεμίζει και θαρρείς ότι γράφεται ανεξίτηλα στο DNA σου. Γίνεται κομμάτι του εαυτού σου και της προσωπικότητας σου. Το παιχνίδι αυτό ήρθε στο δικό μου μυαλό το βράδυ της Πέμπτης την ώρα που ο Ολυμπιακός σκόρπιζε την Benfica.

Οι πρώτες εικόνες μου από τον Ολυμπιακό ήταν στο τέλος της δεκαετίας του 1970. Νιάνιαρο που δεν είχε καλά καλά κλείσει τα τρία με πήγαινε ο πατέρας μου στο στάδιο Καραϊσκάκης και έβλεπα χωρίς να πολυκαταλαβαίνω τον Ολυμπιακό. Η βραδιά όμως που με διάλεξε η ομάδα μου ήταν το Νοέμβριο του 1983 όταν ο Ολυμπιακός αντιμετώπιζε συμπτωματικά ξανά την μεγάλη Benfica.



Η Benfica ήταν η ομάδα που άκουγα τους μεγαλύτερους να αναφέρουν με τρόμο μιας και τα φοβερά και τρομερά που είχε πετύχει ήταν για τη μικρή Ελλάδα άπιαστα όνειρα. Ο Ολυμπιακός προερχόταν από το θρίαμβο επί του Άγιαξ και όλοι περίμεναν με αγωνία τι ψάρια θα πιάσει απέναντι στους Λουζιτανούς.

Η τηλεόραση δεν είχε ακόμα κάνει κτήμα της το ποδόσφαιρο οπότε οι ευκαιρίες να δεις ομάδες μεγαθήρια ήταν ελάχιστες. Στήθηκα από νωρίς και περίμενα να δω την ομάδα μου. Ο Ολυμπιακός έπαιζε σαν τη γάτα με το ποντίκι τους Πορτογάλους. Το σκορ ένα φτωχό 1-0 δεν έλεγε την αλήθεια. Ο Ολυμπιακός είχε 3 δοκάρια, ένα χαμένο πέναλτι και σωρεία ευκαιριών. Οι εικόνες πλημμύρισαν το μυαλό μου και ένιωσα ότι είμαι κομμάτι από κάτι μεγάλο.

Το επόμενο πρωί στο σχολείο, ένα δημοτικό στον ακριτικό Έβρο, τα περισσότερα παιδάκια προσπαθούσαμε με κάποιο τρόπο να σκαρώσουμε ένα 9 στη φανέλα μας για να προσποιηθούμε στο παιχνίδι μας ότι είμαστε ο Αναστόπουλος.

Πλέον είχα μπολιαστεί για τα καλά. Έμαθα να αγαπώ το ποδόσφαιρο που παίζει ο Ολυμπιακός, το άναρχο διαρκώς επιθετικό που σε πολλές περιπτώσεις πληρώνει ακριβά. Η ομάδα μου με είχε διαλέξει και ήμουν πλέον ορκισμένος στη πίστη που δίδασκε.

Κάτι παρόμοιο θεωρώ ότι συνέβη και για πολλά παιδάκια μεσοβδόμαδα παρακολουθώντας την ομάδα τους να κάνει φύλλο και φτερό την Benfica. Βλέποντας το παιχνίδι έφερα στο μυαλό μου το Νικόλα να σκοράρει με κεφαλιά μέσα στην άμυνα της Benfica. Τα νέα παιδιά θα θυμούνται για χρόνια τους σύγχρονους ήρωες το Diogo, το Galleti, το Beluschi και τους υπόλοιπους. Θα μάθουν να αγαπάνε τη πίστη που διδάσκει ο Ολυμπιακός και θα αισθάνονται ότι Ολυμπιακός δεν γίνεσαι γεννιέσαι.

Ομοίως οι αιώνιοι αντίπαλοι θα θυμούνται το διπλό στο Μιλάνο. Με το δικό τους τρόπο, αυτόν που εγώ έμαθα να απεχθάνομαι και αυτοί να λατρεύουν. Γιατί σίγουρα σε κάποια δικιά τους βραδιά αυτό το ποδόσφαιρο μπολιάστηκε μέσα τους μαζί με την ομάδα τους.

Υ.Γ. Καμιά φορά υπάρχουν και εξαιρέσεις. Άνθρωποι που η μοίρα τους έκανε Παναθηναϊκούς αλλά κανονικά θα έπρεπε να είναι Ολυμπιακοί. Άνθρωποι που έμαθαν να λατρεύουν το επιθετικό ποδόσφαιρο της Tottenham τα πρωινά του Σαββάτου στην ΕΡΤ2 και δεν πρόλαβαν να ταυτιστούν με αυτό που πρέσβευε η ομάδα τους. Ένας εξ' αυτών γράφει και στο blog μας. Σαν quiz λοιπόν σας καλώ να τον ανακαλύψετε.

Σχόλια

Ο χρήστης Jack Dalton είπε…
Πρώτον είμαστε 2 φίλοι της Τότεναμ και δεύτερον οι μεταδόσεις δεν ήταν πρωινές, αλλά μεσημεριανές!
Αν σου άρεσε το ωραίο ποδόσφαιρο εκείνη την εποχή, με τους Χοντλ, Αρντίλες κτλ, δεν γινόταν να μην υποστηρίζεις τη μεγάλη ομάδα του Λονδίνου...
Ο χρήστης Joe Dalton είπε…
Έχεις δίκιο ήταν μεσημέρια. Το ερώτημα είναι αν σου άρεσε το ωραίο επιθετικό ποδόσφαιρο του Χοντλ και του Αρντίλες τι δουλειά έχεις να υποστηρίζεις το ΠΑΟ;


Υ.Γ. Το quiz είναι για τους αναγνώστες. Τώρα αν οι οπαδοί της Τότεναμ έχετε τη μύγα δεν φταίω εγώ :)
Ο χρήστης Jack Dalton είπε…
Ρώτα τον William για αυτό...
Ο χρήστης William Dalton είπε…
Ασ'τον Jack, θα λάβει την απάντηση ολοκληρωμένη.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Εγώ ψηφίζω λοιπόν το Jack. O Jack είναι ο βάζελος που του αρέσει η ωραία μπάλα
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Τώρα που το ξανασκέφτομαι και ο William για γαύρος μου κάνει περισσότερο παρά για βάζελος. Μπερδεύτηκα. Λες να είναι Averell? Είναι και ΚΚΕ αυτός οπότε είναι πιθανό να είναι γαύρος κατά βάθος. Με μπερδέψατε. Λοιπόν στην αρχική επιλογή. Jack
Ο χρήστης Jack Dalton είπε…
Χαίρομαι γιατί οι αναγνώστες μας έχουν σωστή κρίση...χαχα!!! Έτσι, να ανεβαίνει το επίπεδο!!!
Εύγε ανώνυμε (όχι αλκοολικέ) αναγνώστη. Η επιλογή σου στο πρόσωπό μου με γεμίζει ευθύνες...
Ο χρήστης Joe Dalton είπε…
Ακόμα δεν σε εξέλεξαν οι αναγνώστες έχει και άλλους ψηφοφόρους. Να μη σου πω ότι θα το βάλω ως δημοσκόπηση στο site ποιος από τους τρεις βάζελους του site είναι ο περισσότερος γαύρος :)
Ο χρήστης Jack Dalton είπε…
Ασε τις ταμπέλες. Το δημοψήφισμα πρέπει να είναι ποιος ξέρει την περισσότερη μπάλα.ΧΑΧΑΧΑ
Ο χρήστης William Dalton είπε…
Εγώ με τη σειρά μου θέλω να ζητήσω συγγνώμη για την καθυστέρηση. Κανονικά είτε εγώ είτε ο Averell έπρεπε να είχαμε ήδη ανεβάσει το "Νύχτες μαγικές κι ονειρεμένες ΙΙ"
Ο χρήστης Averell Dalton είπε…
Μήπως μπορείς να το γράψεις εσύ, Will; Εγώ ψάχνω στο internet μήπως βρω καμμιά φανέλα τού Έντμαρ...
Ο χρήστης Averell Dalton είπε…
Για μένα πάντως η Tottenham είναι ο Παναθηναϊκός τού Λονδίνου (κι η μόνη που συμπαθώ στην πρωτεύουσα, αν κι η καρδιά μου ανήκει στο Old Trafford), οπότε δεν αντιλαμβάνομαι τον προβληματισμό σου, Joe. Το αληθινό ερώτημα είναι το εξής: πόσοι γαύροι υπάρχουν που στην δεκαετία τού '80 ονειρεύονταν τον Μαυροκουκουλάκη με κόκκινη γραβάτα και οργάνωση τού Θρήνου σε ευρωπαϊκά πρότυπα; Ε; Κρυφοβάζελε...
Ο χρήστης Joe Dalton είπε…
Θα με κάνετε να αποκαλύψω ποιος από εσάς έχει έρθει στα VIP του Καραϊσκάκης προ διετίας και έχει δηλώσει ότι αν ο ΠΑΟ έπαιζε τέτοια μπάλα στο ΟΑΚΑ θα ήταν τρισευτυχισμένος :)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Εγώ πάλι προσπαθώ να καταλάβω γιατί τσακώνεστε; Ο Joe μόνο για κρυφοβάζελος δεν μου κάνει. Ίσα ίσα αρρωστάκι πρέπει να είναι με το γαύρο.

Αυτός που σίγουρα δεν είναι γνήσιο βαζέλι είναι ο William. Παρότι μου κάνει αρκετά φλώρος για να είναι βάζελος κάτι δεν μου πάει καλά μαζί του. Άρα αυτός είναι που δεν θέλει κατα βάθος να είναι ΠΑΟ.

Κατά τα άλλα FORZA ΑΕΚΑΡΑ (η οποία υπό-εκπροσωπείται έχω να πω).
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Ο Averell δηλώνει Manchester. Οπότε ή ο Jack ή o William.

William

Εκτός και αν είναι ο Billy the Kid βάζελος και δεν το δηλώνει.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα μηνύματα μίας ενδεχόμενης αποχής

Η κόλαση είναι οι άλλοι

Αχελώος, ΦΠΑ, πιγκουίνοι και μπιφτέκια